СУМСЬКА
ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА ПАЛАТА






В этом разделе:



ТОВ «КЕРАМЕЙЯ»: європейська якість від українського виробника
ТОВ «КЕРАМЕЙЯ»: європейська якість від українського виробника
Іван Телющенко, генеральний директор ТОВ «Керамейя», кандидат технічних наук, Заслужений будівельник України, депутат сумської обласної ради трьох скликань.


Український ринок клінкерної цегли сьогодні важко уявити без сумського ТОВ «Керамейя». У перекладі з грецької його назва означає мистецтво виготовлення виробів із глини. Не дивлячись на юний вік – підприємству лише сім років – сумська «Керамейя» стала справжнім віртуозом у виробництві клінкерної цегли. До того ж, побила усі рекорди швидкого розвитку від створеної «з нуля» компанії до провідного українського виробника і експортера клінкеру, що закріпився на міжнародному ринку і завоював довіру закордонного споживача. Важко знайти аналоги такого стрімкого сходження на Олімп будівельного ринку України. Секретами успіху з «ДН» поділився генеральний директор і співвласник підприємства Іван Телющенко.

- Іване Федоровичу, ваше підприємство є показовим на теренах нашої області щодо того, як швидко залучити іноземні інвестиції і максимально ефективно їх використати. Як вдалося заслужити особливу довіру інвесторів і, головне, виправдати їх фінансові вливання?

- Створенню «Керамейї» передувала майже десятирічна історія, яка доводить, що щастя у вигляді іноземних інвестицій просто так не звалюється на голову. Все почалося в 1997-му, коли регіональний фонд прямих інвестицій Western NIS Enterprise Fund шукав об’єкти для інвестування в Україні. Серед близько 200 підприємств у галузі виробництва будівельних матеріалів їх вибір припав на «Слобожанську будівельну кераміку» («СБК») в Роменському районі, яку на той час очолював я. Американський фонд складався з венчурного капіталу, тобто ризикового. А в ті роки Україна вся була ризиковою. Напевне, фонд лишився задоволений співпрацею з нашою командою. Бо вже 2007 року, коли ми зустрілися знову, не побоявся інвестувати у тількино створене нове підприємство – «Керамейю». Правда, за ці роки інвестиційний фонд зазнав деяких змін: тепер він називався Horizon Capital і управляв трьома фондами. Однак суть його залишилася колишньою: фінансування і розвиток перспективних підприємств із подальшим продажем своєї частки за збільшеною ціною. Після обговорення бюджету та планів розвитку підприємства фонд вклав інвестиції в будівництво комунікацій і першої виробничої лінії. Ми запустили завод протягом одного року. Через два місяці підприємство вийшло на повну виробничу потужність, через чотири – освоїло випуск клінкеру в трьох колірних гамах. А через вісім місяців здійснило першу поставку своєї продукції на зовнішній ринок.

- Сумська «Керамейя» освоює ринок клінкерних виробів зі швидкістю локомотива. Наскільки за роки існування зросли обсяги виробництва, розширився спектр продукції?

DN106-21.jpg- Сьогодні асортиментна лінійка продукції ТОВ «Керамейя» включає чотири варіанти натурального об’ємного фарбування, три флешсерії для гладкої поверхні, три текстури і вісім торкретприсипок. За кольором продукція схожа і на слоновукістку, і на чорний шоколад, є і майже червона, і жовта. Лицьова поверхня може бути і гладенькою, ніби відполірованою, і рельєфною. Кількість основних найменувань цегли марки «КЕРАМЕЙЯ» постійно розширюється, наближаючись до асортименту європейських виробників. Зараз вона налічує близько 45 найменувань. Окрім того, ми пропонуємо високоякісну клінкерну цеглу для брукування доріг. На даний момент це також чотири базових кольори та три флешованих. Наша компанія швидко реагує на потреби ринку і зараз відпрацьовує випуск достатньо нового виду керамічних стінових матеріалів. У Європі він добре відомий, починаючи з 1967 року. Це – так звані крупноформатні поризовані керамічні блоки, що мають комерційну назву «Тепло-Керам». Уже у найменуванні розкривається суть цього продукту. Це тепла кераміка для зведення стін. В умовах сучасної боротьби за енергозбереження це найбільш актуально. До того ж, це ще екологічно чистий продукт. Таким чином, зараз на нашому виробництві працює на повну потужність лінія «КлінКерам-І», потужністю 30 мільйонів штук цегли на рік, та «БрукКерам» – 10 мільйонів штук на рік. Введення минулого року лінії «КлінКерам-ІІ» додає ще 30 мільйонів штук на рік, а після закінчення необхідних процесів підготовки виробництва незабаром ми зможемо випускати ще 90 мільйонів штук, в умовній цеглі, поризованих крупноформатних блоків «ТеплоКерам».

Відтак ми поступово наблизилися до своєї мети – стали лідером на ринку виготовлення клінкерної керамічної цегли найвищого ґатунку.

- Ще кілька років тому в Україні використовувався виключно імпортний клінкер. Сьогодні ж неможливо уявити національний ринок без цегли виробництва «Керамейя». У чому унікальність і переваги вашої продукції?

- Так, ще п’ятьшість років тому споживач взагалі не знав, що таке «клінкер». Проте зараз його більше цікавить асортимент кольорів, фактура, фігурні елементи цього популярного матеріалу. Тож основною причиною зростання попиту можна назвати своєрідну моду на інвестиції в «індивідуальну» нерухомість. Українці вже вдосталь «награлися» з такими облицювальними матеріалами як кольоровий бетон, сайдинг, штукатурка і дійшли висновку, що найменш вибагливий із них – саме клінкерна цегла. На той час єдиним ресурсом отримати продукт преміумкласу для лицювання стін і брукування доріг був виключно імпорт. Ідея виробляти клінкер в Україні і зародилася завдяки зростаючому попиту на імпортний клінкер. Ми вирішили позиціонувати свій бізнес саме у виробництві клінкерної цегли, такої, щоб ні в чому не поступалася імпортній, навіть якщо її виробники мають хай і 100-річний досвід виробництва. І нам це вдається. Наша продукція повністю відповідає імпортній, однак має одну суттєву перевагу – набагато нижчу ціну.

- Сьогодні держава націлює українських виробників активно освоювати європейські ринки. Однак деякі підприємства, які були в основному зорієнтовані на Росію та СНД, із острахом дивляться у бік Європи. Чи готова сумська «Керамейя» до такої зміни курсу і наскільки конкурентоспроможною є ваша продукція у країнах ЄС?

- Скажу без перебільшення: сьогодні для сумського клінкеру відкриті усі доступні ринки України, СНД і Європи. Випробування продукції нашого заводу на відповідність європейським стандартам здійснила лабораторія будівельних матеріалів НІ Термоізоляція ВТУ ім. Гедімінаса, яка знаходиться у м. Вільнюс (Литва). Результати випробувань підтверджують відповідність показників клінкерної цегли «Клін-Керам» нормам ЄС. На нашу вимогу були проведені випробування бруківки «БрукКерам». І знову результати досліджень підтверджують, що клінкерна бруківка виробництва «Керамейя» повністю відповідає європейським нормам і може успішно конкурувати з зарубіжними виробниками аналогічної продукції. Відповідні сертифікати оформлені згідно з діючими в ЄС нормами та директивами, що дозволяє продавати нашу продукцію на теренах Євросоюзу.

- Як Ви вважаєте, у чому запорука успіху вашого підприємства?

- Запорукою будьякого успіху є наполеглива праця, здатність і можливість вчитися всьому новому і прогресивному, володіти необхідною інформацією, вміти її аналізувати; об’єднувати різних людей і їх ідеї для досягнення спільної мети; вміти конкурувати і перемагати у конкурентній боротьбі; іноді ризикувати і брати на себе відповідальність. А головне, потрібно любити справу, якою займаєшся і за яку берешся, не припиняючи удосконалювати її і вдосконалюватися самому...


Розмовляла
Вікторія КРАСНОПЛАХТА



За матеріалами журналу "Ділові новини"

Количество показов: 975

Возврат к списку


Материалы по теме:

.
© Сумская торгово-промышленная палата
e-mail: chamber@cci.sumy.ua,   2006 - 2016 гг
Разработка сайта - Мэджик А