СУМСЬКА
ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА ПАЛАТА






В этом разделе:



«Не будемо пасувати перед тимчасовими труднощами»
«Не будемо пасувати перед тимчасовими труднощами» Конотопський авіаремонтний завод «АВІАКОН» – сучасне, конкурентоздатне державне підприємство, авторитет якого відомий не лише в Україні, а й далеко за її межами. Над чим працює сьогодні трудовий колектив, які віхи становлення та розвитку пройшов? Відповісти на запитання ми попросили визнаного фахівця авіаційної справи, вмілого організатора промислового виробництва, директора заводу Анатолія БУЦАНА.

- Вся історія «АВІАКОНУ» – це прагнення заводчан досягти найвищих результатів у роботі. Днями минуло 83 роки від заснування нашого підприємства. Спочатку це були авіаційні майстерні в складі 18-ї авіабригади тодішнього Українського військового округу. І знаходилися вони у Запоріжжі. Майже десять років – з 1931 до 1940-го – у майстернях займалися ремонтом літаків ТБ-3, Р-6, І-16, ДБ-3А, ДБ-3Ф і авіамоторів М-5, М-17, М-87, М-88. У роки війни найголовнішим завданням для робітників майстерень було відновлення різної авіаційної техніки.

У 1946-му самостійні авіаційні майстерні перейменували в авіаційно-ремонтну базу (224 АРБ) і її було дислоковано в місті Конотоп. Майбутнє підприємство поступово розширювало виробництво, освоювало нові види робіт. На ньому почали проводити капітально-відновлювальний ремонт бомбардувальників Ту-4, авіадвигунів різних марок. З 1963 року, коли базу було перейменовано в Конотопський авіаційно-ремонтний завод (535 АРЗ), усе чіткіше почала виді-лятися спеціалізація – капітально-відновлювальний ремонт та переобладнання вертольотів. Окремі їх модифікації обладнувалися під пошуковорятувальні варіанти для використання в космічній програмі «Союз-4», «Союз-5», під повітряно-командний пункт та інше.

- Знаю, що в 1970 році завод був визначений головним підприємством Військово-Повітряних Сил СРСР з капітально-відновлювального ремонту і переобладнання вертольотів.

- Так, на той час це була досить висока оцінка професійності конотопських майстрів-ремонтників. Колективу заводу, який у 1992 році було перейменовано в Державне підприємство Міністерства оборони України «Конотопський авіаремонтний
завод «АВІАКОН», довіряли лагодити, відновлювати, переобладнувати не лише вертольоти всіх модифікацій марок Мі-6, Мі-10, Мі-26, а й Мі-2, Мі-8, Мі-17, MD-500, ALOUETTE та інших.

- Сьогодення не просте, мабуть, для кожного українця. Чим займаєтеся, над чим працюєте?

Мі-24 Не хочемо пасувати перед тимчасовими труднощами. Знаємо, що наша праця потрібна. Особливо сьогодні, коли й Збройним Силам України, і мирним жителям доводиться переживати нелегкі часи. За таких складних умов основними напрямами діяльності підприємства є капітально-відновлювальний ремонт і переобладнання вертольотів Мі-24, Мі-35, Мі-17, Мі-8, Мі-26, Мі-2 всіх модифікацій; ремонт і виготовлення деяких агрегатів та обладнання; продовження міжремонтних ресурсів; антикорозійна обробка планера гелікоптерів і літаків; виробництво й фарбування літальних апаратів; постачання пари, гарячої води та інше. Крім того, вже більше півтора десятка років проводимо ремонт вертольотів сімейства Мі нашими виїзними бригадами на базі замовників-експлуатантів, у тому числі й у країнах Східної Європи, Африки, Латинської Америки. На базі ДП «АВІАКОН» організовуємо навчання й підвищення кваліфікації авіаційного персоналу замовників. Отже, роботи вистачає.

- Щоб потужний флагман вітчизняного авіабудування працював успішно та стабільно, мабуть, кожен день доводиться думати про перспективу?

- А інакше нічого не вийде. Про майбутнє треба турбуватися завжди. Тому й намагаємося завчасно підписати вигідні контракти, одержати замовлення на виготовлення продукції, розробити нові проекти. Саме це має забезпечити стабільну роботу заводу, збереження чисельності працюючих – а нині на ДП «Авіакон» працює близько 800 чоловік – та покращення фінансово-економічного стану підприємства в цілому.

- Вдається задуми переводити у площину реалізації?

- Здебільшого. «АВІАКОН» входить до складу державного концерну «Укроборонпром» і регулярно отримує замовлення на ремонт Мі-24 і Мі-8 з дообладнанням. Оскільки наше підприємство єдине, що має відповідні потужності, персонал і багаторічний досвід, ми практично не маємо конкурентів. Тож лише за останні чотири роки Міністерство оборони України уклало із заводом угод на загальну суму 345,51 мільйона гривень. Ми, у свою чергу, всі замовлення намагаємося виконувати своєчасно і якісно, інколи навіть на безоплатній основі.

Маємо досить позитивні результати й від співробітництва із зарубіжними партнерами. Кілька місяців тому ми підписали угоду з польською компанією РСО S.А., згідно з якою польська сторона постачає для українських вертольотів сімейства Мі, що модернізуються на «АВІАКОНІ», прибори нічного бачення і авіаційні шоломи. Були укладені угоди на послуги наших майстрів із технічного супроводу ремонтів гелікоптерів цивільного призначення з авіаційними заводами ряду інших країн. Не можу не зауважити, що, як правило, перед підписанням таких важливих документів комісії замовників проводять перевірки виробничої бази нашого підприємства. У відповідних актах завжди зазначалося: ДП «АВІАКОН» за оснащенням виробничими площами, технологічним обладнанням, контрольно-повірковою апаратурою, ремонтно-монтажним інструментом, спеціальними технологічними процесами, технічною документацією, системою вхідного контролю, зберігання і транспортування матеріалів та виробів, рівнем підготовки персоналу, проведенням випробування вертольотів відповідають усім вимогам, що пред’являються до сучасної ремонтної організації.

Взагалі експортно-імпортні операції проводимо з багатьма країнами – Польщею, Чехією, Угорщиною, Німеччиною, Італією, Францією, Боснією і Герцеговиною, Індією, Нігерією, Чадом, Колумбією, Єгиптом, Сполученими Штатами Америки та іншими.

- За досягнуті успіхи «АВІАКОН» відзначений багатьма нагородами. Кілька років поспіль ви ставали переможцем Всеукраїнського конкурсу якості продукції «100 кращих товарів України», конкурсу на здобуття премії Співдружності незалежних держав за досягнення в сфері якості продукції та послуг. Ваш завод займав перші місця в Національному бізнес-рейтингу України як «Державне підприємство», удостоювався звання «Експортер року в Україні». Вам вручені дипломи, Національні сертифікати, медаль міжнародного зразка «Експортер року», призи... Про вас, як про лідера бізнес-рейтингу, опублікована інформація в офіційному каталозі Торгово-промислової палати України…

- Ви все правильно кажете. Тільки сьогодні мова не про відзнаки. Наш колектив ніколи не працював заради високих нагород. Ми всі, від рядового робітника до директора, налаштовані на ділову, результативну роботу на благо нашої України, намагаємося не лише розширювати свою присутність на світовому ринку ремонту й експлуатаційної підтримки сервісного обслуговування вертольотної техніки, а й використовувати всі можливості для нарощування обсягів виробництва конкурентоздатних машин. Це видається особливо актуальним, коли в українському небі запахло порохом.

- Нещодавно запах пороху дійшов і до Конотопа?

- Маєте на увазі обстріл нашого заводу вранці 9 серпня? Дійсно, така подія, на жаль, мала місце. Тоді чотирма пострілами з малогабаритних реактивних вогнеметів було пошкоджено два муляжі гелікоптерів – це Мі-6 та Мі-8. Також зловмисники здійснили один вибух, внаслідок якого пошкоджено залізобетонне покриття шляху авіадром-музей Авіації. На щастя, ні жертв, ні потерпілих не було. Завод працював у звичайному режимі. Але про цю нештатну ситуацію нехай краще розповідають компетентні органи.

- Згоден. Бажаю, щоб подібних ситуацій на оборонному підприємстві «АВІАКОН» більше ніколи не було.


Інтерв’ю взяв Іван Бойченко




Конотопський авіаремонтний завод «АВІАКОН»:
вул. Рябошапки, 25, м. Конотоп, Сумська область. 41601.
Телефони: +380 (5447) 6-61-00, +380 (5447) 3-21-99.
Факс: +380 (5447) 6-61-02, E-mail: aviakon@konotop.net

Количество показов: 1241

Возврат к списку


Материалы по теме:

.
© Сумская торгово-промышленная палата
e-mail: chamber@cci.sumy.ua,   2006 - 2016 гг
Разработка сайта - Мэджик А