СУМСЬКА
ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА ПАЛАТА






В этом разделе:



КЛІНТ МАРТІН: «МИ ПРАГНЕМО НАЛАГОДЖУВАТИ КОНТАКТИ З БІЗНЕС-СПІЛЬНОТОЮ СУМЩИНИ»
КЛІНТ МАРТІН: «МИ ПРАГНЕМО НАЛАГОДЖУВАТИ КОНТАКТИ З БІЗНЕС-СПІЛЬНОТОЮ СУМЩИНИ» 31.07.2017

Міжнародна універсальна виставка міжрегіональної та зовнішньоекономічної співпраці «Слобожанський міст-2017» розкрила потенціал Сумщини представникам Міжнародного Трейд-клубу в Україні. Участь у ній взяв віце-президент організації, економічний радник Посольства Канади в Україні Клінт МАРТІН. Почесний гість виступив під час бізнес-форуму, що відбувся в рамках виставки, та поспілкувався з представниками сумського бізнесу під час B2B-перемовин.

Наскільки канадський ринок відкритий для українських, в тому числі сумських експортерів? Як підприємці можуть дізнатися більше про можливості експорту до Канади? В яких українських товарах зацікавлені канадські споживачі та які можливості для вітчизняних виробників відкриє Зона вільної торгівлі між Канадою та Україною? Про все це – в ексклюзивному інтерв’ю Клінта Мартіна «Діловим новинам».

·         Чим для Вас, як віце-президента Міжнародного Трейд-клубу, цікавий візит на Сумщину?

·         Цього року Міжнародному Трейд-клубу в Україні виповнюється 25 років. Ця громадська організація була створена у грудні 1992 року. Вона об’єднує керівників та співробітників відділів з торгово-економічних питань майже 60 посольств іноземних держав і міжнародних організацій. Головна мета нашого Клубу – інформування країн-учасниць про економічний, експортний, науково-технічний потенціал України, окремих регіонів, а також сприяння залученню інвестицій, встановлення ділових контактів між місцевими та закордонними підприємцями.

Міжнародний Трейд-клуб в Україні існує 25 років, це означає, що ми дуже близькі, що Україна – це уже найголовніший член нашого Клубу. Це означає, що нам необхідно й надалі більше дізнаватися про потенціал різних регіонів, знаходити нові шляхи для співпраці, визначати пріоритети на майбутнє. Тож те, що я сьогодні в Сумах, на Міжнародній виставці «Слобожанський міст-2017», свідчить про наші наміри налагоджувати контакти з бізнес-спільнотою Сумської області.

Під час бізнес-форуму я побачив у залі багато молоді, і це мене дуже тішить. Українська молодь хоче займатися бізнесом і цікавиться тим, як можна вийти на міжнародні ринки. Я тут для того, щоб дізнатися більше про потенціал місцевих підприємців, щоб разом розробити моделі успішної співпраці.

·         Ви є радником з економічних питань Посольства Канади в Україні. Які нині відбуваються зміни у сфері співробітництва між двома країнами?

·         Зараз дуже цікавий період в історії співробітництва України та Канади. І найголовніша тема для нас – це Зона вільної торгівлі. Влітку минулого року наші країни підписали Угоду про її створення. Уряд України вже ратифікував цей документ, триває останній етап роботи в цьому напрямку з боку Канадського Уряду. Я думаю, що у вересні, а може навіть уже у серпні, Зона вільної торгівлі запрацює.

Зв’язок між Україною та Канадою насправді дуже міцний. Цьогоріч виповнюється 125 років від початку першої хвилі еміграції українців до Канади. Ні для кого не секрет, що у Канаді – найпотужніша українська діаспора. В нашій державі добре знають Україну, українські підприємства і специфіку співпраці з ними. Минулого року сума експорту з Канади в Україну склала 265 мільйонів канадських доларів, а імпорту з України – 107 мільйонів. Але потенціал нашої співпраці набагато більший за ці цифри.

Завдяки переговорам щодо створення Зони вільної торгівлі, підписанню Угоди та процесу її ратифікації, ми уже маємо позитивну динаміку, показники збільшуються. Якщо за січень-березень 2016 року експорт в Україну з Канади склав 54 мільйони канадських доларів, то за січень-березень 2017-го – уже 106 мільйонів. Ці цифри дуже тішать.

Найближчим часом запрацює також Зона вільної торгівлі між Канадою та Європейським Союзом. А це також відкриє нові можливості для українського бізнесу. З’явиться стимул до того, щоб покращувати свої товари, конкурувати з французькою, наприклад, чи німецькою продукцією. Адже канадський споживач обиратиме найякісніший та найдешевший товар.

·         Який позитив отримають українські виробники від Зони вільної торгівлі?

·         Завдяки ЗВТ буде знято багато обмежень. Так, 98% товарів будуть ввозитися на територію Канади без сплати мита. Деякі групи товарів – м’ясо птиці, молочні продукти, яйця, цукор, сири – передбачають тарифні квоти. Лише легкові автомобілі можна буде експортувати до Канади без мита через сім років.

Канадські ж підприємці без сплати мита зможуть ввозити в Україну алкогольні напої, кондитерські вироби, рибу та морепродукти, хліб і зернові, насіння, вироби зі сталі та заліза, текстиль, електроапаратуру, обладнання.

Зона вільної торгівлі передбачає не лише розширення ринків збуту, а й доступ до державних закупівель, спільну роботу в сфері захисту прав інтелектуальної власності, забезпечення прозорих умов торгівлі. Це також спрощення торгових процедур, ліквідація технічних бар’єрів для підприємств обох сторін, розвиток електронної комерції.

Я переконаний, що Угода, підписана нашими країнами, відкриє канадський ринок для українських експортерів, а також стане потужним стимулом для переорієнтації української економіки на нові ринки, у зв’язку з закриттям ринку Російської Федерації. Угода допоможе Україні прокласти шлях до довгострокової економічної безпеки та стабільності.

·         Яку продукцію найчастіше експортує Канада в Україну і навпаки?

·         Компанії Канади зацікавлені в тому, щоб експортувати в Україну сільськогосподарську продукцію, продукти харчування, рибу та морепродукти, промислові товари, обладнання, техніку.

Якщо говорити про основні «експортні» групи канадських товарів, то це нафта, мінеральне паливо, ядерні реактори та бойлери, риба та морепродукти, насіння, фрукти, рослини. Якщо ж говорити про українські товари, які експортуються в Канаду, то це залізо та сталь, насіння, а також продукція машинобудування.

Продукти, які виграють від безмитного доступу на канадський ринок, це, перш за все, соняшникова олія, цукор, шоколад, кондитерські, хлібобулочні вироби, алкогольні напої, пиво, одяг, кераміка, залізо, сталь, мінерали. Передбачено тарифні квоти для продуктів первинної обробки, таких як молочна продукція, яйця, м’ясо птиці.

Великі перспективи для співробітництва наші країни мають у сфері авіабудування, розвитку оборонно-промислового комплексу.

Канадська сторона також зацікавлена у співпраці в сфері інформаційних технологій. Україна має величезний потенціал у сфері IT. Ми хочемо, щоб обидві сторони отримали вигоду від його використання. Але для цього ми повинні разом визначити наші спільні перспективи та плани, а також скласти програму їх реалізації. В Україні дуже високий рівень освіти, в тому числі IT-освіти, але цей досвід потрібно адаптувати під вимоги канадського ринку, попереду нас чекає серйозна робота.

Зона вільної торгівлі між Україною та Канадою допоможе швидшій переорієнтації України на нові ринки та встановленню стабільних економічних стосунків на міжнародній арені. Для мене та для усіх членів Міжнародного Трейд-клубу дуже важливо, щоб економіка України розвивалася стабільно та з позитивною динамікою.

·         Є ще один вважливий напрямок співпраці між Україною та Канадою – проект CUTIS. Розкажіть, будь ласка, про нього детальніше.

·         Це канадсько-український проект підтримки торгівлі та інвестицій. Він розрахований на 5 років – з 2016-го по 2021-й. Його мета – визначення пріоритетних товарів, що представляють інтерес для канадських споживачів, а також підтримка провідних українських виробників цієї продукції під час їх виходу на канадський ринок.

Проект направлений на те, щоб допомагати українському малому та середньому бізнесу, особливо в регіонах, виходити на канадський ринок. Уряд Канади виділив понад 14 мільйонів доларів на його реалізацію.

Одна зі складових проекту СUTIS – це забезпечення українського бізнесу інформацією та технічною допомогою, необхідною для експорту українських товарів до Канади та залучення канадських інвестицій до України. Інша – активна просвітницька робота з бізнесом щодо особливостей експорту до Канади, проведення тренінгів, семінарів, вебінарів. І ще одна складова – це надання бізнесу консультацій щодо оцінки експортної готовності, канадських стандартів та законодавчих вимог, пошук бізнес-партнерів у Канаді.

Проект реалізується організацією «Конференс Борд Канада» спільно з Канадсько-Українською Торговою Палатою. Одне з головних його завдань – зацікавити українські малі та середні підприємства експортувати свою продукцію до Канади та допомогти канадським компаніям, що хотіли б інвестувати в Україну.

Визначено пріоритетні групи товарів та послуг, які мають найбільший потенціал на канадському ринку. Малим та середнім підприємствам надаватиметься перевага у реалізації проекту. Це компанії, що виготовляють одяг, взуття, керамічну плитку, шоколад та кондитерські вироби, холодильне обладнання та іншу техніку, насоси з компресорами, меблі та ті, що надають ІТ-послуги.

·         В чому полягає особисто Ваша «місія» в Україні і сьогодні на Сумщині?

·         Головна мета, яку я перед собою ставлю, це донести інформацію, провести обмін досвідом. Такі події, як «Слобожанський міст», це можливість для налагодження міжнародного бізнес-співробітництва. Я сьогодні знаходжуся тут для того, щоб розповісти про те, які українські товари та послуги користуються найбільшим попитом, зокрема, у Канаді, щоб донести інформацію про те, як адаптувати український досвід у різних сферах, в тому числі інформаційних технологій.

Для мене дуже корисно познайомитися з компаніями, які б хотіли придбати канадську продукцію, обладнання. Я, крім усього іншого, допомагаю канадським підприємствам продавати товари, які були б корисні українським виробникам. Наприклад, в Україні є сільськогосподарські підприємства, які б хотіли розвиватися та нарощувати обсяги виробництва, і вони шукають, де придбати якісне обладнання чи технології. Канадські компанії можуть запропонувати те, що їм потрібно. І моїм завданням є налагодження співробітництва між двома виробниками, щоб обидві сторони отримали вигоду. Канадська – реалізацію продукції, українська – передові технології та обладнання.

Головним принципом бізнес-співпраці, на мою думку, має бути «win-win situation» («ситуація подвійної перемоги»), коли вигоду отримують обидві сторони.

·         Які запитання ставили Вам представники сумського бізнесу під час B2B-перемовин? Які головні поради Ви давали?

- Багато українських компаній хочуть дізнатися більше про те, як можна почати експортувати в Канаду. Багато запитань виникає з приводу Зони вільної торгівлі та її переваг. Перша моя порада – познайомитися з проектом CUTIS. Є багато інформації на сайті: www.cutisproject.org. Постійно проводяться тренінги, семінари, вебінари.

Наступна моя порада: потрібно краще зрозуміти європейський ринок, адже канадський та європейський ринки дуже схожі, до того ж, скоро запрацює ЗВТ між Канадою та ЄС. З цього питання інформації також дуже багато. Підприємцям просто потрібно провести серйозні дослідження свого бізнесу, проаналізувати свої перспективи на міжнародному ринку, пробувати налагоджувати співпрацю, обмінюватися інформацією. Я одразу говорю підприємцям, які до мене звертаються, що легких відповідей на запитання не буде, не буде просто «так», буде складна і копітка робота, але вона принесе свої плоди. Проект CUTIS уже працює. Зона вільної торгівлі також от-от вступить у силу. Це нові можливості, і потрібно просто бути активними, щоб використовувати їх на повну.

·         Які підприємства – українські і сумські – мають найбільше шансів стати успішними на міжнародному ринку, в тому числі канадському?

·         Цікаві ті підприємства, що виробляють унікальний продукт, особливо у сфері сільського господарства. Особливо це органічна продукція. Для виробників таких товарів канадський ринок може бути важливим і перспективним. Адже органічні продукти дуже дорогі у Північній Америці. Тим, хто займається бізнесом у цій сфері, варто вже зараз аналізувати ситуацію, розширювати асортимент і виходити на нові ринки. Це гарна можливість залучення інвестицій з Канади в Україну, в тому числі і в Сумську область.

Треба сказати, що інвесторів з Канади в Україні ще не так багато. Вони чекають, доки інвестиційний клімат стане більш сприятливим. Але у сфері сільського господарства уже є інвестиції, і вони працюють. Якщо ж говорити про умови, за яких покращиться бізнес-клімат та пожвавиться інвестування в Україну, то це, на мою думку, реформування системи правосуддя та митниці.


Возврат к списку


Материалы по теме:

.
© Сумская торгово-промышленная палата
e-mail: chamber@cci.sumy.ua,   2006 - 2016 гг
Разработка сайта - Мэджик А