Часто у процесі налагодження нових ділових зв’язків, у підприємств виникає необхідність довести свою надійність потенційним партнерам. Інформація у відкритих офіційних реєстрах часто лише фіксує факт реєстрації, неперебування у стані банкрутства та відображає наявні судові спори. Що ж до фінансової спроможності, відсутності боргів за податками та зборами – це вже інформація, яку кожна компанія розголошує на свій розсуд. В умовах активного освоєння українським бізнесом нових ринків, питання про надійність партнера стає ще більш актуальним. Алгоритм отримання цього статусу готові підказати у Сумській торгово-промисловій палаті. Саме для забезпечення непов’язаних між собою підприємств інформацією про надійність компанії, більшість торгово-промислових палат по всьому світу здійснюють ведення недержаних реєстрів надійних підприємств. Відповідно до Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» №671/97-ВР від 02.12.1997, ТПП України веде Недержавний реєстр українських підприємців, фінансовий стан яких свідчить про їх надійність як партнерів у підприємницькій діяльності в Україні та за її межами (далі – Недержавний реєстр надійних партнерів). До Недержавного реєстру надійних партнерів вносяться українські підприємства, що стабільно працюють на ринку України не менше трьох років, досягли відповідних результатів за найважливішими фінансово-економічними показниками, не мають заборгованостей перед кредиторами та підтвердили свою конкурентоспроможність. Загальні умови щодо внесення підприємств до вказаного реєстру, а також чітка методика оцінки різних показників підприємницької діяльності відображена у Порядку ведення Недержавного реєстру надійних партнерів, затвердженому Рішенням Президії ТПП України №25(7) від 27.08.2017року. Перелік документів, необхідних для внесення підприємства до Недержавного реєстру надійного партнера та отримання відповідного Свідоцтва: – Заява встановленого зразка. – Реєстраційна картка. – Копія платіжного доручення щодо сплати реєстраційного внеску. – Копія Статуту, включаючи зміни до нього. – Копія установчого договору або копія рішення про створення (засновницький договір між учасниками). – Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. – Копії ліцензій, сертифікатів, дозволів тощо (необхідність яких для здійснення певних видів підприємницької діяльності встановлена законодавством). – Копія балансу – форма №1; звіту про фінансові результати – форма №2; звіту про рух грошових коштів – форма №3; звіту про власний капітал – форма №4; примітки до річної звітності – форма №5 (вся звітність річна за 2 роки). – Суб’єкти підприємницької діяльності, які працюють за спрощеною системою оподаткування, подають встановлену для них річну звітність. – Довідки з банків про відкриття банківських рахунків. – Звіт аудитора щодо фінансової звітності в цілому. – Довідка банку про відсутність заборгованості за кредитами. – Довідка фіскальної служби про відсутність заборгованості перед бюджетом. Бланки заяв, які необхідно подавати, доступні за посиланням https://www.ucci.org.ua/dokumenti-dlia-zavantazhennia [ https://www.ucci.org.ua/dokumenti-dlia-zavantazhennia ] . Підтвердженням внесення підприємства до вказаного реєстру є Свідоцтво про включення до Недержавного реєстру надійних партнерів, яке діє протягом 1 року. Перереєстрація на черговий строк проводиться у тому ж порядку, що й первісна реєстрація. Сумська торгово-промислова палата надає послуги із внесення та перереєстрації підприємств у Недержавному реєстрі надійних партнерів. За детальною інформацією звертайтеся за тел.: (0542) 77-07-67, 067-542-91-19, 050-407-22-25 або на електронну пошту: [email protected] [ mailto:[email protected] ] .