АБИ УЧАСТЬ У ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЛЯХ БУЛА ЕФЕКТИВНОЮ

Якщо Ваше підприємство досі не брало участі в публічних закупівлях, радимо звернути увагу на цей інститут як на новий ринок збуту, оскільки сьогодні публічні закупівлі в Україні це – гарантована законом надійність замовника; чітко виписані правила гри; один із найбільших ринків збуту, який легко вивчати та аналізувати за допомогою відкритих статистичних даних. У 2017 році Сумська торгово-промислова палата розпочала проведення семінарів для підприємців щодо ефективної участі у публічних закупівлях. Своїми думками з цього приводу ділиться юрисконсульт-спеціаліст зовнішньоекономічних зв’язків та виставкової діяльності Світлана КОЛОДЯЖНА. Сумська ТПП вже понад 10 років проводить щомісячні навчання для державних та комунальних установ у сфері державних закупівель. У 2016 році в Україні державні та комунальні установи було зобов’язано здійснювати закупівлі за бюджетні кошти (орієнтовною вартістю від 200 тисяч гривень та з деякими винятками для окремих груп товарів, послуг або робіт) лише через електронну систему Prozorro. За бажанням, замовники отримали право проводити через систему Prozorro і, так звані, допорогові закупівлі. Завдяки цій реформі підприємців отримали можливість легко знаходити та відслідковувати необхідні торги, аналізувати статистику торгів в Україні або в регіоні. Зокрема, на електронному майданчику можна замовити послугу безкоштовної розсилки оголошених тендерів за певними критеріями на електронну пошту постачальника. І головне: вся інформація та документи, які подаються або викладаються у системі Prozorro, є загальнодоступними та вільними для перегляду, навіть переписка потенційних учасників торгів із замовниками. Така ситуація спершу стримувала багатьох підприємців, адже в систему необхідно викладати не лише свої установчі документи, а й договори з іншими постачальниками, сертифікати відповідності, комерційні пропозиції тощо. Втім, принцип відкритості ніколи не був стримуючим фактором, якщо він поширюється на всіх. Тож з кожним роком кількість як замовників, так і учасників публічних закупівель зростає. Так, за даними головного статистичного порталу системи Prozorro: http://bi.prozorro.org [ http://bi.prozorro.org/ ] , у 2016 році у системі Prozorro було зареєстровано 20,14 тис. замовників та 65,84 тис. учасників, а станом на 01.11.2017 їх кількість збільшилась, відповідно, до 25,6 тис. та 109,35 тис. При цьому лише 2,73% усіх проведених у 2017 році тендерів оскаржувалися або супроводжувалися вимогами під час здійснення процедури торгів. Мало кому відомо, що українська реформа у сфері публічних закупівель випередила за своєю зручністю та інноваційністю процедури більшості розвинутих держав світу. У процесі підготовки і запуску Prozorro отримала найбільшу міжнародну винагороду в сфері закупівель World Procurement Award 2016, стала найкращою реформою 2015 року за результатами опитування, проведеного Національною Радою Реформ, а також здобула статус show-case як винятковий приклад електронізації публічних закупівель від EBRD та Open Contracting Partnership. З кожним роком процедура публічних торгів стає доступнішою для учасників завдяки змінам в законодавстві та удосконаленим сервісам щодо отримання необхідних документів. Відтак: – учасник не зобов’язаний подавати витяг з ЄДР та довідку щодо відсутності порушеної відносно нього процедури банкрутства, оскільки ця інформація доступна замовникам через офіційні електронні сервіси; – з 10 квітня 2017 року довідку ДФС щодо заборгованості зі сплати податків для участі в публічних закупівлях можна отримати в он-лайн-режимі через «Електронний кабінет платника» за допомогою електронного цифрового підпису; – з 22 вересня 2017 року довідку про відсутність судимості можна отримати он-лайн через офіційний сервіс: http://hsc.gov.ua/dovidka-pro-vidsutnist-sudimosti [ http://hsc.gov.ua/dovidka-pro-vidsutnist-sudimosti ] . Початок роботи в системі Prozorro є зручним завдяки численним роз’ясненням на електронних платформах, зокрема, на сайті ДП «Прозорро»: https://prozorro.gov.ua [ https://prozorro.gov.ua/ ] . Більшість джерел дозволяють пройти безкоштовні тренування щодо участі у процедурі публічних закупівель. До того ж, практика оскарження торгів, вироблена Антимонопольним комітетом у 2016-2017 роках, зокрема, забороняє вимагати більше одного договору про закупівлю на підтвердження досвіду постачання товарів, надання послуг, виконання робіт, тендерних контрактів тощо. Враховуючи надзвичайну ефективність роботи системи Prozorro, з 31 березня 2017 року в Україні у більшому функціоналі почала діяти електронна система ProZorro.Продажі, яка використовується для реалізації майна державних та комунальних підприємств. За інформацією сайту: https://prozorro.sale [ https://prozorro.sale/ ] , проект отримав світове визнання 13 червня в Індії, де переміг у фіналі конкурсу CitiT4IChallenge [ https://www.techforintegritychallenge.com/ ] та став одним із найкращих антикорупційних стартапів світу. Тож радимо скористатися існуючими інструментами для продажу та закупівель в Україні. За додатковою інформацією звертайтеся до спеціалістів Сумської ТПП за телефоном: (0542) 77-07-67, 067-542-91-19 або на електронну скриньку: [email protected] [ mailto:[email protected] ] . Сумська ТПП проводить навчання для підприємців у сфері публічних закупівель; – консультує щодо початку та удосконалення роботи у системі Prozorro; – надає послуги зі складання скарг та вимог у межах конкретного тендеру; – проводить цінові дослідження з метою внесення змін до тендерних договорів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

SUMY CHAMBER OF
COMMERCE AND INDUSTRY

СУМСЬКА ТОРГОВО-
ПРОМИСЛОВА ПАЛАТА
Поштова адрес: 40030, м.Суми, а/с 105
Телефони: +38 (0542) 600-390 (приймальня)
2025 - © by Sumy chamber of commerce & industry. Design & Programming by St/Co