З приєднанням України у травні 2016 року до Угоди СОТ про державні закупівлі (GPA) для українських експортерів з’явився новий канал продажу, завдяки чому значно скоротився ланцюжок взаємодії «клієнт – постачальник». Отримати контракт на нових експортних ринках стало простіше. На думку експерта з міжнародних публічних закупівель Офісу з просування експорту Анни МІЛЕНІНОЇ, перш за все, важливо визначитись, чи готова компанія до виходу на міжнародні ринки та чи має відповідні ресурси? Чи відповідає «продукт» вимогам цільового ринку? Вкрай важливим є визначення власних кореневих компетенцій, що надає конкурентних переваг на визначеному ринку! Крім того, перед бізнесом постають питання необхідності підтвердження власної кваліфікації та відповідності умовам тендеру, отримання банківської гарантії та страхування. Усі ці питання не регулюються Угодою GPA, а тому мають вирішуватися бізнесом впродовж підготовки тендерної пропозиції. Окрему увагу варто звернути на особливості міжнародних тендерів GPA. Перш за все, – на мову тендеру, якою завжди є мова замовника. Крім того, варто пам’ятати, що кожна країна має своє власне національне законодавство про закупівлі, а отже і певну специфіку здійснення процедур закупівель. Аби здійснювати пошук тендерів, слід визначити код вашого товару, роботи чи послуги. Так, у країнах ЄС використовується CPV-код, у північноамериканських країнах – NAICS-код. У більшості інших країн використовується CPC-код [ https://unstats.un.org/unsd/classifications/ ] . На жаль, наразі не існує єдиної інтегрованої платформи для пошуку інформації про міжнародні тендери GPA. Якщо, до прикладу, вас цікавлять європейські тендери, дуже зручно користуватися платформою, на якій розміщуються всі оголошення про тендери в ЄС, TED [ http://ted.europa.eu/TED/misc/chooseLanguage.do ] . В інших країн-сторін Угоди є власні електронні ресурси, на яких розміщується інформація про публічні тендери. Аби почати працювати з електронними пошуковими ресурсами треба спочатку зареєструватися та налаштувати свій пошуковий профіль. Вимоги до кожного окремого тендеру визначені у тендерній документації. Тож, експерт Офісу Анна Міленіна радить українським компаніям уважно вивчати її. Якщо маєте запитання, обов’язково адресуйте їх замовнику в термін, визначений у тендерній документації. Це дозволить вам якісно підготувати тендерну пропозицію. Використовуйте кожну можливість, аби перетворити її на власну перемогу!
МІЖНАРОДНІ ТЕНДЕРИ GPA АБО НОВИЙ ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ПІДКОРЕННЯ ІНОЗЕМНИХ РИНКІВ В РАМКАХ ПОСЛУГ ОФІСУ З ПРОСУВАННЯ ЕКСПОРТУ
