З січня 2020 року управління експертиз та сертифікації здійснює оформлення сертифікатів походження в режимі
Інформуємо, що з 1 грудня 2021 року торгово-промислові палати в Україні розпочинають оформлення та видачу електронних сертифікатів походження товару (Е-с) загальної форми англійською та російською мовами.
Електронний сертифікат (Е-с) походження – це PDF-файл сертифіката походження товарів зі скан-копією печатки торгово-промислової палати в Україні, яка видала сертифікат, скан-копією підпису експерта, який засвідчив сертифікат, скан-копією підпису представника замовника сертифіката та QR-кодом з посиланням на сертифікат.
Для можливості отримання електронного сертифіката в підсистемі «Заявки на отримання послуг» (https://apply.ucci.org.ua) в «Профілі користувача» має бути розміщена скан-копія підпису представника замовника. (Інструкція).
Звертаємо Вашу увагу, що Сумська ТПП продовжує оформлення та видачу сертифікатів походження товарів загальної форми англійською та російською мовами у паперовому вигляді у звичному режимі.
У разі виникнення питань просимо звертатись до управління експертизи та сертифікації Сумської ТПП:
e-mail:[email protected]
тел. (0542) 77 10 04, (0542) 77 00 44
Додаток: інструкція для замовника.
Н.1 Документи , що подають із Заявкою-декларацією для визначення походження товарів
Н.1.1 Документи, що підтверджують реєстрацію експортера та факт експорту товару українського походження ( в залежності від виду відправки):
- контракт;
- митна декларація з позначками митниці (у разі видачі сертифіката згодом);
- товаросупроводжувальні документи (коносамент, рахунок-фактура, інвойс, штурманська розписка тощо);
- специфікація;
- договір на експедиційні послуги, доручення від експортера до експедитора, згідно якого він має право подавати заявку-декларацію, надавати необхідні документи та засвідчувати сертифікати;
- вантажна інструкція;
- здавальний акт порту;
- свідоцтво про державну реєстрацію платника податків (для експортера);
- картка реєстрації-обліку зовнішньоекономічного договору/контракту (у разі підлягання реєстрації зовнішньоекономічні договору/контракту в Міністерстві економіки та з питань європейської інтеграції України або в уповноважених ним органах).
Н.1.2 Документи, що підтверджують українське походження товару:
Н.1.2.1 Для всіх товарів, окрім сільгосппродукції та другорядних лісових ресурсів:
- довідка про порядок виготовлення товару, яка складається не рідше одного разу на рік, а також в разі зміни джерел сировини, технологічного процесу тощо та містить інформацію про підприємство згідно зі Статутом:
- перелік товарів, що виготовляє підприємство;
- джерела надходження сировини та матеріалів, з яких виготовляють товари;
- перелік основних технологічних операцій виробництва;
- відомості про виробничі площі, обладнання та робочу силу;
- документи про придбання сировини та матеріалів (договори, транспортні або накладні, розрахункові);
- підтвердження виробника (сертифікат якості, паспорти, нормативна, технічна, технологічна документація, маркування на товарі тощо);
- експертний висновок щодо коду товару за ТН ЗЕД/УКТЗЕД;
- калькуляція, що містить дані про процентний вміст вартості імпортної (або невідомого походження) сировини та матеріалів у вартості кінцевого продукту (у разі
експортування товару, що наведено в Переліку умов, виробничих і технологічних операцій, при виконанні яких товар вважається таким, що походить з тієї країни, в якій вони мали місце); - ліцензія на експорт (у разі, якщо товар підпадає під спеціальний режим імпорту /експорту);
- для цілей виконання закону України «Про електроенергетику» – ліцензія на здійснення господарської діяльності з виробництва електричої енергії або ліцензія на здійснення господарської діяльності з комбінованого виробництва електричної та теплової енергії.
Н.1.2.2 Для сільгосппродукції та другорядних лісових ресурсів:
а) сiльгосппродукцiя, що вiдправляється теплохiдними партiями (в т.ч. зерновi, олiйнi, бобовi, зернобобовi культури та продукти їх переробки):
- документи або реєстр документiв на придбання товару експортером, лист вiд експортера, в якому перераховано областi України, де вирощенi/зiбранi зерновi, олiйнi, бобовi, зернобобовi культури, а в разi придбання на бiржi – бiржевий контракт;
- договiр комiсiї та акт прийому-передачi (у випадку, якщо вiдправка пов’язана з договором комiсiї) або документи про придбання товару тощо;
- реєстр з/д (т/т) накладних (надається разом iз зазначеними у ньому накладними*);
- сертифiкати якостi (чи реєстр) або фiтосанiтарнi або ветеринарнi сертифiкати;
- для продуктiв переробки – довiдка виробника;
для виробникiв |
для експортерiв |
основнi документи:
додатковi документи *:
|
основнi документи:
додатковi документи *:
|
* – за наявностi
в) для другорядних лісових ресурсів:
- лісовий квиток;
- сертифікат про вміст радіоактивних речовин в продукції;
- фітосанітарний сертифікат;
- документи або реєстр документів на придбання товару експортером, де зазначено в якій області України вирощені культури, транспортні документи ( накладні (чи реєстр) або товаротранспортні накладні тощо);
- довідка з ОДПІ про сплату збору за спеціальне використання лісових ресурсів;
- завірені копії лісового квитка (обов`язково) на лісові ресурси побічного користування (ягоди, гриби, дикорослі плоди, лікарські рослини тощо) та другорядні лісові матеріали (живиця, деревні соки тощо), згідно Лісовому кодексу
України та постанові Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 № 761. Зразок наведено у п. Н.3.
Н.2 Документи, що подають із Заявкою-декларацією для визначення походження послуг
Н.2.1Документи, що підтверджують виконання та походження послуг:
- Статут підприємства та реєстраційні документи;
- ліцензія на виконання послуг(якщо такі послуги підпадають під режим ліцензування);
- штатний розпис підприємства;
- довідка з державної організації про засоби, за допомогою яких виконують послуги (акти
технічного огляду ДАІ тощо); - договори оренди рухомого та нерухомого майна, що забезпечують виконання послуг;
- договори на виконання послуг;
- довідка з банку про надходження коштів за виконання послуг;
- опис послуг, що виконуються.
Н.2.2 Уповноважена особа визначає, які саме документи з наведених в Переліку має надати замовник.
* Примітка: Уповноважена особа приймає рішення які документи із загального переліку необхідні
для визначення країни походження товару/послуги.
- Для оформлення сертифікатів різних форм, що заповнюються англійською мовою, замовник обов’язково додає переклад інвойсу англійською мовою
- Замовник подає оригінали документів або їх копії, яки повинні мати:
– напис “Згідно з оригіналом” засвідчений печаткою підприємства, що пред’являє документ;
Бланк заявки на отримання висновку
Зразок довідки про сировину(укр.)
Зразок довідки про сировину(рос.)
Додаткова інформація за телефоном: (0542) 77-10-04
e-mail: [email protected]